Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Er komt heel wat kijken bij een verre reis naar Indonesië en wij kunnen ons goed voorstellen dat u nog allerlei praktische en inhoudelijke vragen hebt. Hier vindt u vast een selectie van de meest gestelde vragen.

Reserveren bij Bali Travel

1. Kan ik mijn reservering wijzigen?

Of u uw reservering kunt wijzigen hangt af van de status van uw reservering en van de voorwaarden die aan uw vliegticket en reis zitten. Dit wordt door de vliegmaatschappij bepaald en niet door Bali Travel. Mocht u willen wijzigen dan moet eerst bekeken worden of het ticket al is geprint. Bali Travel moet altijd contact opnemen met de vliegmaatschappij en zijn er aan het wijzigen bijna altijd kosten verbonden. Is het ticket nog niet geprint, dan is het eenvoudiger om een aanpassing te maken.

2. Kan ik annuleren, en hoe doe ik dat?

Annuleren dient ten alle tijde schriftelijk te gebeuren. U kunt uw annulering sturen naar ons postadres of per mail naar info@balitravel.nl. Na ontvangst wordt uw annulering in behandeling genomen. De annuleringsvoorwaarden kunt u terug vinden in onze Algemene Voorwaarden. Normaliter is het zo dat de kosten hoger worden naarmate de vertrekdatum dichter nadert. Indien u tickets heeft gereserveerd die non-refundable zijn en reeds uitgegeven, dan zijn de annuleringskosten altijd 100%. Nadat uw annulering behandeld is krijgt u per post hiervan de bevestiging. U kunt deze nota indienen bij uw verzekeringsmaatschappij, zij bepalen of u de annuleringskosten vergoed krijgt.

3. Wat houdt de privacy policy in?

Bali Travel gaat zeer zorgvuldig met uw gegevens om zoals vermeldt in de privacy policy.

4. Kan ik veilig en vertrouwd boeken bij Bali Travel?

Ja, want Bali Travel is aangesloten bij het SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) en het Calamiteitenfonds. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen onze reizen onder de garantie van het SGR. Dit houdt in dat het SGR u als consument verzekert uw vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. Meer informatie vindt u op: http://www.sgr.nl/.

Het Calamiteitenfonds draagt er in geval van een door het Calamiteitenfonds vastgestelde calamiteit zorg voor, dat u als consument die deelneemt aan een door ons verzorgde reis:
- (een deel van) uw reissom vergoed krijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig hebben kunnen uitvoeren.
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt wanneer wij als gevolg van een calamiteit de reis hebben moeten aanpassen of indien u vervroegd heeft moeten terugkeren naar huis. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. Meer informatie vindt u op: http://www.calamiteitenfonds.nl.

5. Hoe gaan we om met uw persoonsgegevens?

Bali Travel gaat zeer zorgvuldig om met uw privacy. De gegevens die u invult voor het maken van een reservering of het aanmelden op de mailinglist hebben wij nodig om die betreffende service te verlenen.
De door u ingevulde gegevens worden, indien u dit heeft aangegeven, alleen gebruikt voor het versturen van onze nieuwsbrief en voor het uitvoeren van bijvoorbeeld kortingacties.
Uw gegevens worden in géén geval doorgegeven aan derden.

6. Kan ik een afspraak maken en langskomen op jullie kantoor ?

U kunt bij ons langskomen op ons kantoor in het centrum van Rotterdam om uw reis te bespreken, echter dit kan alleen op afspraak. Eventuele klachten worden enkel schriftelijk en/of telefonisch afgehandeld.

7. Wat is het postadres en telefoonnummer?

Bali Travel
Postbus 29024
3001 GA Rotterdam

Telefonisch contact
Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag op nummer 010-2134600.

8. Is Bali Travel zaterdag en zondag telefonisch bereikbaar?

Zaterdag en zondag is ons kantoor gesloten. Wij zijn echter altijd bereikbaar per e-mail.

9. Wat is een preferentie?

Een preferentie is een voorkeur. Deze wordt doorgegeven aan de betreffende uitvoerder, maar kan nooit gegarandeerd worden. Het gaat hier om zaken als stoelvoorkeur, ligging van de kamers, dieetwensen, etc.

10. Wanneer krijg ik een boekingsbevestiging?

Na een reservering krijgt u de bevestiging/factuur binnen 5 dagen per post en/of e-mail toegestuurd.

11. Ik heb een klacht. Wat kan ik nu doen?

Het kan altijd zo zijn dat u op vakantie een opmerking of klacht heeft. Klachten na afloop van de reis hoeven niet nodig te zijn. Veelal kunnen tekortkomingen ter plaatse op eenvoudige wijze worden opgelost. Indien het probleem ter plaatse niet is opgelost, dan dient u uw klacht schriftelijk of per e-mail bij ons in te dienen.

12. Kan ik na een maand mijn klacht nog indienen?

Klachten die later dan één maand na terugkomst worden ingediend kunnen wij niet meer in behandeling nemen.

Reisdocumenten en visum

1. Wanneer krijg ik mijn ticket en reisbescheiden?

U krijgt uw reisbescheiden na ontvangst van de restbetaling per mail of per post thuis gestuurd.

2. Wat is een E-ticket?

Een E-ticket is een print van een bestaande reservering. De passagier heeft recht op dezelfde voorwaarden en diensten als met een "ouderwets papieren ticket". Het enige dat de passagier ontvangt is een reisschema en een unieke code die overal geldig is. (Bij het inchecken, de douane, enz.)

3. Heb ik een visum nodig?

Bij een verblijf in Indonesië tot maximaal 30 dagen kunt u met een Nederlands of Belgisch paspoort het visum bij aankomst kosteloos verkrijgen. Dit kosteloze visum kan niet worden verlengd, dus verblijft u langer dan 30 dagen in Indonesië, dan dient u het visum al vóór vertrek te regelen.

Uw paspoort dient altijd nog minimaal 6 geldig te zijn bij terugkomst in Nederland.

Verblijft u langer dan 30 dagen in Indonesië, dan dient het visum van te voren aangevraagd te worden. Dit kan via de Indonesische ambassade of via een visumbemiddelingsbureau. Deze laatste rekenen wel extra kosten door voor hun dienstverlening.

Het visum-aanvraagformulier kunt u downloaden via de volgende link:  http://visa4indonesia.nl/

Heeft u niet de Nederlandse of Belgische nationaliteit, informeer dan bij de Indonesische ambassade naar de voor u geldende visa-regelgeving.

N.B. Het gratis visum bij aankomst geldt voor 5 luchthavens: Denpasar, Jakarta, Medan, Surabaya en Batam.

4. Ik ben mijn E-ticket kwijt of heb deze nooit ontvangen. Wat moet ik doen?

Stuurt u dan een e-mail, dan sturen wij u direct per e-mail het E-ticket nogmaals toe.

5. Hoe lang moet mijn paspoort geldig zijn?

Voor uw reis naar Azië is een geldig paspoort vereist. Dit paspoort dient na terugkomst nog minimaal 6 maanden geldig te zijn. Controleert u niet alleen uw paspoort maar ook of er voor uw reis een visum benodigd is.

Verzekeringen

1. Is Bali Travel lid van SGR en Calamiteitenfonds?

Bali Travel is aangesloten bij het SGR en het Calamiteitenfonds.
Alle reizen, met uitzondering van vluchten per lijndienst die geen onderdeel uitmaken van een pakketreis, vallen onder de garantie van het SGR. De SGR garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.

2. Wat voor verzekering heb ik nodig?

Het afsluiten van een goede reis-en/of annuleringsverzekering is noodzakelijk voor een vakantie naar Indonesië. Via onze website kunt u deze eenvoudig online afsluiten. Heeft u reeds een reisverzekering, controleer dan of deze werelddekking biedt. Is dit niet het geval, laat uw huidige dekking dan uitbreiden met deze werelddekking.

Goed verzekerd op reis

Reizen en op vakantie gaan doet u voor uw plezier. Daar wilt u van genieten. Toch kan er ook dan wat gebeuren. Diefstal, een ongeluk of ziekte. Het kan ons allemaal overkomen; ook op vakantie.

Mocht er toch iets vervelends gebeuren, dan bent u met Europeesche Verzekeringen uitstekend beschermd tegen de eventuele gevolgen. Met een reisverzekering als er tijdens de vakantie wat gebeurt en een annuleringsverzekering wanneer u niet kunt vertrekken of plotseling naar huis moet terugkeren.

De reisverzekering

Het zal u tijdens een vakantie maar gebeuren: u wordt bestolen, krijgt pech onderweg of moet naar het ziekenhuis. Op die momenten kunt u ontdekken hoe belangrijk een goede reisverzekering is.

De reisverzekering vergoedt niet alleen de schade die op reis ontstaat door diefstal of verlies. Ook de extra kosten waar u in het buitenland voor kunt komen te staan bij ziekte en/of ongeval. Hulpverlening is een belangrijk onderdeel van de verzekering en is standaard verzekerd.

De reisverzekering biedt hulp en dekt ook de kosten als u onverwacht naar huis terug moet, bijvoorbeeld omdat een naast familielid is overleden. Of als u een ongeval krijgt op reis en in het ergste geval wanneer u komt te overlijden.

100% vergoeding van medische kosten gemaakt in het buitenland

Ook met een goede zorgverzekering is het verstandig een reisverzekering af te sluiten.

De annuleringsverzekering

U heeft een vakantie geboekt en tussen het moment van boeken en vertrek bestaat de kans dat u door een onvoorziene omstandigheid niet op reis kunt gaan. Moet u de reis annuleren, dan brengt de reisorganisatie u daarvoor kosten in rekening. Deze kunnen oplopen tot 100% van de reissom als de annulering vlak voor de vertrekdatum ligt.

Wordt u tijdens de vakantie een paar dagen in een ziekenhuis opgenomen, of moet u eerder naar huis terugkeren, dan biedt de annuleringsverzekering ook uitkomst. De niet-gebruikte reisdagen worden vergoed.

Ook bij ‘last-minute' reizen is het verstandig een annuleringsverzekering af te sluiten; de kosten van annulering zijn dan namelijk het hoogst!

Belangrijk

Annuleringskosten, vanwege een ziekte, aandoening of afwijking die drie maanden voordat de verzekering werd afgesloten al bestond of klachten veroorzaakte, worden niet vergoed.

Dit geldt voor alle verzekerden, familieleden in de 1e en 2e graad en huisgenoten.

Deze uitsluiting is niet van toepassing indien de verzekering binnen 7 dagen na boeking van de reis wordt afgesloten.

Geneesmiddelen en vaccinaties

1. Heb ik vaccinaties nodig?

Voor informatie over vaccinaties verzoeken wij u om contact op te nemen met de plaatselijke GG&GD of uw huisarts. Zij kunnen u een goed advies geven over benodigde vaccinaties. Kijk voor meer info ook op www.havenziekenhuis.nl.

Vertrek uit Nederland

1. Hoe laat moet ik inchecken?

Zorg dat u in ieder geval twee á drie uur vóór vertrek van uw vlucht incheckt. Als u bijvoorbeeld meer beenruimte wilt, niet of juist wel bij de WC wilt zitten maakt u meer kans als u vroeg incheckt.
Bij steeds meer luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk om vanaf 48-24 uur vóór vertrek (dit verschilt per vliegmaatschappij) vast online in te checken. U reserveert dan zelf uw stoel, print uw eigen instapkaart en omzeilt hiermee de vaak lange wachtrijen op de luchthaven.

2. Kunnen er stoelen gereserveerd worden?

Bij steeds meer vliegmaatschappijen kunnen we bij het reserveren van het ticket direct de stoelen uitkiezen. Geef hiervoor uw voorkeur door bij reserveren. Daarnaast is het bij de meeste vliegmaatschappijen mogelijk om 48-24 uur (dit verschilt per vliegmaatschappij) vóór vertrek online in te checken. U kunt dan nogmaals de stoelen zien en/of eventueel wijzigen en vaak is het mogelijk de instapkaart vast uit te printen. Het is echter ook dan nog steeds noodzakelijk om minimaal 2-3 uur voor vertrek aanwezig te zijn op het vliegveld (en uw stoelwensen nogmaals uit te spreken).

3. Hoe lang is het vliegen naar Bali?

De vluchtduur naar Bali is ongeveer 16,5 uur bij een rechtstreekse vlucht. Een vlucht met overstap duurt al snel 18 uur of langer. U komt aan op luchthaven van Bali, Ngurah Rai International Airport.

Aankomst en verblijf op Bali

1. Hoe wordt een hotel beoordeeld?

De hotelclassificaties worden vastgesteld door de lokale, verantwoordelijke instanties. Deze classificaties worden gedaan op basis van de op plaats van bestemming geldende normen. Deze normen kunnen afwijken van de Nederlandse classificaties. Dit geldt met name voor zeer kleinschalige accommodaties, ookwel boutique genaamd. Dit type hotels kunnen ondanks de beperkte faciliteiten toch bijzonder luxe zijn.

2. Wat houdt een driepersoonskamer in?

Op Bali bestaat een driepersoonskamer vrijwel altijd uit een tweepersoonskamer waar door het hotel een extra bed wordt bijgeplaatst. Bij de betere hotels is dit een volwaardig bed, bij de eenvoudigere hotels kan een extra bed bestaan uit een opklapbed of soms zelfs een matras op de grond.

3. Wie handelt eventuele vragen / problemen af op de plaats van bestemming?

Mocht u tijdens uw reis vragen of problemen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze agent ter plaatse. Zij kunnen u op allerlei manieren behulpzaam zijn. De contactgegevens staan op de voucher vermeld die u heeft ontvangen.

Waarom Bali Travel?
  • Privé rondreizen
    Met persoonlijke gids en privé-vervoer
  • Reizen op maat
    Stel zelf uw ideale reis samen
  • Deskundig advies
    Uit eigen ervaring en afgestemd op uw wensen
  • Gunstig geprijsd
    Goede prijs/kwaliteitsverhouding!
  • Thema reizen
    Luxe reis, huwelijksreis, familiereis volledig op maat

Heeft u een vraag?

Veilig boeken en betalen

  • Beveiligde verbinding over SSL
  • Betalen via iDeal
  • Aangesloten bij SGR
  • Aangesloten bij Calamiteitenfonds

Algemene voorwaarden

Privacy statement